10 تصريحات لصولا عمر.. أبرزها عن اتجاهها للغناء وسبب شهرتها

حلت الفنانة الشابة صولا عمر، ضيفة على الحلقة الجديدة من سلسلة فيديوهات “ممكن نتعرف” مع “Gossips”، وتحدثت خلال الحلقة عن بداية دخولها عالم الغناء وكشفت عن اسمها الحقيقي وسبب شهرتها الحقيقي وغيرها من المواضيع.

فيما يلي أبرز تصريحات صولا عمر خلال لقائها مع “Gossips”:

نرشح لك: محمد نور يكشف تفاصيل فيلمه الجديد “الحب بتفاصيله”

1- اسمي الحقيقي هو هدى محمود محمد محمود عمر، أما اسم “صولا” فهو اسم أطلقته على نفسي في طفولتي بعد رفض والدي دخولي عالم الغناء.

2- فتى أحلامي له مواصفات عديدة فيجب أن يكون ذكي وغني وطموح ونشيط ومتفائل ولديه عمل جيد، ولا أهتم بالمظهر كثيرا لكن عليه أن يكون حسن المظهر مع ذلك.

3- “كنت بغني زمان في الأوبرا وأنا صغيرة، أمي خدتني من إيدي وقالتلي تعالي هنروح لمايسترو هناك وفي الآخر لقيتني هقف في الكورال ورا وفيه حد أنا من وجهة نظري صوته مش أحلى مني.. فسيبتهم ومشيت عشان لقيت فيه كتير زيي، بس كنت فضلت حبة حلوين في الأوبرا”.

4- “أنا اتسحلت كتير أوي في الغنا والكاستات والإعلانات اللي كنت بغني فيها وما ظهرش، بس أنا أصلا كان نفسي أمثل ومكنتش عارفة أمثل إزاي.. بس كله جه مع بعضه فجأة بعد ما قعدت فترة كبيرة أحاول”.

5- “أول من رشحني لدخول عالم التمثيل كان المخرج أحمد الجندي في مسلسل “موضوع عائلي”، “وقبلها كان جالي كمية عروض مجنونة لو كنت قبلتهم كان أماني قاعدة في البيت دلوقت عشان اتحرقت”.

6- أحب القراءة جدا وخصوصا روايات إحسان عبد القدوس ورباعيات صلاح چاهين.

7- “عندي مليون متابع على إنستجرام، بس مفيش ولا واحد عاكسني وحتى في الشارع محدش عاكسني”.

8- “لو عشت ما عاشته شخصية “عائشة” في مسلسل “نقل عام” من حب زوجها لفتاة أخرى وغيرها من الأمور في علاقتها معه، كنت سأتركه على الفور بدون أي مناقشات معه.

9- “الراجل بالنسبالي لازم يبقى فرازة عشان أرتبط بيه.. ده ليه الشرف، يعني أنا كريمة معاه في كل حاجة وحلوة شكلا وذكية.. هيروح يعمل إيه ويخوني؟”.

10- “أنا اتشهرت بسبب الاكتئاب والله العظيم، لأن أنا الجانب الفرفوش مني بيطلع وأنا متضايقة بس ومكتئبة”.

كانت صولا عمر قد شاركت مؤخرا في مسلسل “نقل عام” من إخراج عادل أديب وبطولة محمود حميدة وسميحة أيوب وسوسن بدر وأحمد بدير بالاشتراك مع ميرهان حسين وريم البارودي و دينا و محمد محمود عبد العزيز وإيهاب فهمي وآخرون.