حمو بيكا للمتنمرين: هفضل شايلكم فوق دماغي

محمد هيثم

وجه مطرب المهرجانات حمو بيكا، رسالة للشامتين به أثناء مرضه والمتنمرين عليه، بعد تعافيه من الأزمة الصحية التي تعرض لها مؤخرا، كما وجه بيكا الشكر أيضا لمن وقفوا بجانبه أثناء مرضه.

قال “بيكا في الرسالة التي نشرها عبر صفحته الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك”: “أنا بجد حابب اشكركم على دعواتكم ليا في مرضي ووقفتكم معايا دي بجد أنا بحبكم جداً من كل قلبي، أنا بيكم مكمل وهكمل لأخر نفس فيا.. أنا الحمد لله بقيت أحسن بكتير وادعولي ربنا يفكها عليا وأقدر أسعدكم كمان وكمان، دمتم سند وضهر ليا”.

نرشح لك: حلمي عبد الباقي يتقدم ببلاغ للنائب العام ضد حمو بيكا


أضاف: “حابب أوجه رسالة للناس اللي مش بتحبني وكانت شمتانة وبتتنمر عليا أنا برضه بحبكم وهفضل شايلكم على دماغي من فوق وربنا ما يجعل عندكم أي مرض وأي حاجة وحشة ابداً ويديكم على قد نيتكم وقلبكم يارب ويديكم كل الرزق”.

يشار إلى أن حمو بيكا كان قد تعرض لأزمة صحية مؤخرا، وكشف بيكا إصابته بمرض خطير يسمى “الكرونز.
وكتب الأدمن عبر الصفحة الرسمية لـ “بيكا”، عبر موقع “فيس بوك”: “كل الناس اللي بتتريق على حمو بيكا وتقول حامل، اتقوا الله لا شماتة في المرض، مرض كرونز خطير؟، يسبب مرض كرونز انتفاخ في البطن ولكنه قد يسبب في بعض الحالات مشاكل وعواقب خطيرة قد تؤدي للوفاة أحيانًا”.

تابع: “وهذا المرض ينشط من الحزن والزعل أو صدمة وتساعد العلاجات المتاحة في تخفيف أعراض مرض كرونز وتقليل حدته، وتساعد أيضًا في تقليل فرصة حدوث مضاعفات”.