بعد تكريمها بمهرجان القاهرة.. رسالة دنيا سمير غانم لـ نيللي

هنأت الفنانة دنيا سمير غانم، الفنانة الكبيرة نيللي، بعد تكريمها خلال حفل افتتاح الدورة 43 من مهرجان القاهرة السينمائي الدولي، خاصة بسبب حديثها عن الفنان الراحل سمير غانم.

نشرت دنيا عبر حسابها على إنستجرام، صورا من تكريم نيللي خلال المهرجان، وعلقت كاتبة: “نيللي ألف مبروك تكريمك من مهرجان القاهرة، أسعدتي الوطن العربي كله بجمالك وروحك الطفولية الدائمة ما شاء الله ورشاقتك وأناقتك.. ولما اتسألتي مين أكتر حد بيضحكك قولتي “سمير غانم”.. طبعا أثرتي فيا جدا وابتسمت وبكيت في نفس الوقت، لكن حسيت بإنه هيفضل موجود جوانا كلنا بأعماله وروحه المبهجة ربنا يرحمه يا رب.. بشكرك إنك خلتينا نشوفك.. نورتي الدنيا وكنتي وحشانا أوي”.

نرشح لك: “حمادة على السجادة”.. أسئلة ساخرة للنجوم في افتتاح مهرجان القاهرة

في نفس السياق، أعربت دنيا عن سعادتها بتواجد الفنان سمير صبري خلال الحفل أيضا، كاتبة: “أما عن الفنان الراقي جدا الأستاذ سمير صبري، أبهرتنا بحضورك وخفة دمك كالعادة وحبك ودعمك الدائم لزملائك من كل الأجيال ويمكن دي معلومة ناس كتير مايعرفوهاش، وهي اني أول مرة غنيت في انترفيو في حياتي كان مع أ/سمير صبري في برنامجه الذي لن يتكرر (هذا المساء) والمرة التانية في ظهوري معاه في (هذا المساء) بردو غنيت”.

تابعت: “ومن الحلقة دي شافني الأستاذ المؤلف مجدي صابر والأستاذ المخرج العملاق محمد فاضل ومثلت في مسلسل (للعدالة وجوه كثيرة) مع أستاذنا كلنا النجم يحيي الفخراني وأعظم أم وفنانة النجمة دلال عبد العزيز والقديرة رجاء الجداوي اللي عمرنا ما هننساها ربنا يرحمهم يا رب وزميلي العزيز جدا الفنان أحمد زاهر ومجموعة كبيرة من النجوم اللي اتشرفت بالعمل معاهم في بداية مشواري الفني”.

واعتذرت دنيا سمير غانم للجمهور بسبب أحاديثها الطويلة والمتكررة مؤخرا، كاتبة: “أسفة إني بطول عليكم ولكن استحملوني، في المرحلة دي من حياتي اتعلمت إني لو حسيت إحساس صادق ناحية أي حد إني لازم أعبر عنه فورا، لأن ده شيء هيسعدني أنا أولا قبل ما يسعده.. شكرا للجمهور العظيم اللي بيستحملني وبيستحمل كل مشاعري لأنهم أهلي”.