شاشة

زوج ابنة سهير البابلي يكشف تفاصيل اللحظات الأخيرة قبل وفاتها

كشف رضا طعيمة، زوج ابنة الفنانة الراحلة سهير البابلي، التي توفيت مساء اليوم الأحد، بعد معاناة مع المرض، عن تفاصيل اللحظات الأخيرة في حياتها.

قال “طعيمة” في مداخلة هاتفية مع برنامج “آخر النهار” الذي يقدمه الإعلامي محمد الباز على شاشة النهار: “وهي نايمة في اللحظات الأخيرة وبتردد لا إله إلا الله محمد رسول الله، على وشها الرضا، وشها متصالح مع نفسه، حالة من السلام الوجداني في الأمر”.

نرشح لك: قصة سهير البابلي مع الشعراوي.. اعتزلت بسببه ومنحها لقب “شيخة”

 

تابع: “هي كانت دايما في كلماتها الأخيرة خلي بالكم من مصر، حافظوا على مصر، وكانت دايما والله تقول خليكم الدراع اليمين لعبد الفتاح السيسي ابني، خليكم دراعه اليمين وحافظوا على البلد معاه، الراجل ده بيشتغل بقلبه ومخلص ومتجرد مش عايز حاجة من حد”.

استكمل: “دايما تصحى الصبح تقرا الجزء من القرآن واذكار الصباح والمساء وبعد كده تظعي لمصر والفلاحين والصنايعية والقضاة والجيش والشرطة وفي الآخر خالص تظعي للرئيس عبد الفتاح السيسي، اللهم احفظه”.

واصل: “حالها قبل الوفاة كان زي حد بيبص لحبايبه وبيقول أنا ماشي حبوا بعض وخلي بالكم من بعض وحبوا بلدكم وناسكم، هي كانت بتبص بعينيها بتقول كل الرسايل الحلوة دي، وبعدين اتشاهدت كثيرا، وكانت تقولها بحب مش بخوف، وسبحان الله رحلت في سلام وتركت بصمة جميلة، بصمة وطنية إنسانية”.

الرجل المصري المظلوم.. من يدافع عنه؟

كاتب

إعلام دوت كوم صوت الميديا العربية

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock