شاشة

محمد رشاد عن “أنا مش شمتان”: مش تلقيح

نورهان عبد الرحمن

تحدث المطرب محمد رشاد عن سبب نشره أغنية “أنا مش شمتان” مرة أخرى بعد ساعات من انتشار خبر التحقيق مع طليقته المذيعة مى حلمي، وإيقافها عن العمل الإعلامي.

قال”رشاد” لقائه اليوم مع الإعلامية ياسمين عز، عبر شاشة mbc مصر: “دي أغنية شركة إنتاج كلمتنا عشان تنتجها، فالمنتجة هي الشاعرة التي قامت بكتابتها”.

نرشح لك: مكنتش لاقي أكل.. عمرو أديب يروي تفاصيل أول عمل له مع MBC

 

أضاف: “وقامت بكتابتها منذ عام 2018 وكان اتفاقنا إننا هننفذ أغنية مع المنتجة ففجأة بقيتا بنتكلم في أغنيتين فتمام مش مشكلة، الأغنية الأولى كانت تتكلم عن روح التفاؤل والبهجة وتمام جداً وعاجباني وأنا هنفذها”، مضيفاً: “الأغنية التانية كانت (أنا مش شمتان) عجبتني ككلام وكلحن وكتوزيع وأنا حسيتها أوي فدخلنا سجلنا وعملنا، إحنا حاطين طبعاً وقت لنزول الأغنية”.

أردف: “ففي الوقت اللي هتنزل فيها الأغنية قبلها بيومين كان فيه مشكلة ما حاصلة أنا مش فاكرها الصراحة فالأغنية نزلت وابتدى الربط يحصل من هنا (أنت بتلقح)، يا جماعة أنا مبلقحش”.

وبالحديث عن قيامه بنشر جزء من أغنية “أنا مش شمتان” على حسابه الشخصي بعد مرور طليقته بأزمة إيقاف برنامجها، أوضح: “هنا بقى أنا كنت لسه واخد لقاح فيروس كورونا ونايم يومين مبتحركش، الأدمن المبجل اللي عندي على البيدج هو اللي بيفكر طبعاً فعايز يواكب الأحداث أو مش عارف يعمل ايه فنزل الأغنية فطبعاً بديهي اتربطت إن الأغنية نازلة بسبب كذا اللي حاصل، خلاص هعمل أيه، أنا مش همسح حاجة وعمري ما هبرر ولا عمري همسح”.

تابع: “أنا وصلت لمرحلة مبقاش يفرق معايا خلاص، أنا عارف جوايا ايه، وعارف أنا بتعامل إزاي، وعارف ربنا أعلم باللي في القلوب، فأنا مبحبش التبرير ده ضعف شخصية وأنا الحمد لله شخصيتي مش ضعيفة، فمش فارقلي إنت شايفني وحش أوكي شوفني وحش، إنت شايفني كويس يبقى أنا كويس معاك لحد لما تشوف مني الوحش، فمش هبرر لحد واللي نازل بيفضل والتبرير مالوش لازمة”.

بالنسبة إنه يرى نفسه في أغنية “أنا مش شمتان”، قال”رشاد”: “شماتة بتة وغير طبيعية والأغنية كلها شماتة بس شيك”.

الجدير بالذكر أن بعد أزمة المذيعة مى حلمى وإيقاف برنامجها وإحالتها للتحقيق بعد انسحاب كابتن أحمد صالح بسبب حديثها الحاد معه، نشر محمد رشاد ردًا جديدًا على أزمة زوجته السابقة، وكتب: “كم هي جميلة مرحلة النضج، عندما لا يهمك الرد المتأخر، ولا يهمك معرفة أي شيء عن أي شخص، ولا يأتيك الفضول لكي تعرف شيئًا لا يخصك، تصل للاكتفاء بنفسك وعائلتك وعملك وأصدقائك، ولا تشعر بحاجتك للتبرير ولا تنتظر أعذار ولا أي شيء آخر”.

ويعتبر هذا الرد هو التعليق الثانى لمحمد رشاد عن أزمة مي حلمي، حيث قام من قبل بنشر مقطع أغنيته “أنا مش شمتان” بعد ساعات من انتشار خبر التحقيق مع مى وتفاعل الكثير من محبيه معه من خلال التعليقات.

وردت مي حلمي بعد إعلان وقف برنامجها “الحكم”، بفيديو لها داخل مطار دبي، مشيرة إلى تواجدها حاليا بدبي، معلقة: “ماذا؟ باي باي”، كما قامت مي بنشر قصة عبر حسابها بموقع تبادل الصور والفيديوهات “الإنستجرام” كتبت فيها، “زانق نفسك في أي حاجة خوديني معاكي لا أموت نفسي”.

محمد جمعة يكشف حصريا لإعلام دوت كوم عن مشروع فني جديد يعيد فيه تقديم شخصية عم ضياء

كاتب

إعلام دوت كوم صوت الميديا العربية

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock