بعد إعلان إصابتها بكورونا.. بسمة: دي غلطتي واتعلمت

شاركت الفنانة بسمة، الجمهور بمنشور ردت من خلاله على الجدل الذي حدث بعد إعلان إصابتها بفيروس كورونا، عقب عودتها من مهرجان الجونة السينمائي.

نشرت “بسمة” المنشور عبر صفحتها الرسمية على موقع “فيس بوك” وجاء نصه كالآتي: “للتوضيح بس.. مكنتش أفضل إني أعلن عن موضوع الكورونا ده عبر السوشيال ميديا، مش لأي سبب غير لإني عارفة كمية اللغط اللي أخبار زي دي هتعمله، والقيل والقال، الحقيقة أنا مبلومش غير روحي في الموضوع ده، لأني واضح إني أهملت في لبس الكمامة.. ودي غلطتي مبلومش عليها حد. اتعلمت الدرس، واتعلمت أهمية الإجراءات الاحترازية”.

نرشح لك: 9 فنانين يعلنون سلبية تحليل كورونا


تابعت: “كمان شكر واجب لوزارة الصحة، وصلتني عن طريق الزميلة والصديقة بشرى رسالة منهم بيعرضوا مساعدتهم بالتحاليل والأدوية، ودي حاجة تطمن جدا. ألف شكر، غير كده بقى، أنا قاعدة مستنية نص الأسبوع بفارغ الصبر عشان أبدأ أعمل تحاليل جديدة وتطلع سلبية باذن الله”.

يشار إلى أن بسمة، كانت قد أعلنت مؤخرًا عن إصابتها بكورونا، ونشرت عبر حسابها على نفس الموقع، منشورًا كتب فيه: “بقالي أزيد من أسبوع معزولة لأن نتيجة تحليلي كانت إيجابية الحمد لله تقريبا مفيش أعراض، أول ما عرفت بلغت الأشخاص اللي خالطتهم، وهم بدورهم أجروا التحليل، مفكرتش أكتب بوست على السوشيال ميديا لأني فعليا أعلنت للأشخاص المحيطين بيا، وده يكفي بشدة، بكتب دلوقتي البوست ده عشان أشكر كل الناس اللي سألوا عليا بإذن الله قريب جدا نتيجتي تتحول للسلبية، شكرا للجميع، ملحوظة، في شخص، بدون ذكر أسماء، بعت يسألني لو كنت أجريت المسحة الذرية.. مهياش ذرية والله يافندم”.