ريهام سعيد: هبطل أعمل مشاكل

أعلنت الإعلامية ريهام سعيد، عن نيتها في عدم تدخلها في مشكلات مُقبلة، أو دفاعها عن الناس بشكل عام في قضايا جدلية، معتذرة لنفسها عما عايشته بسبب ذلك.

نرشح لك: ريهام سعيد تدافع عن حلقات الجن والشذوذ

 

كتبت “سعيد” عبر حسابها الرسمي على موقع تبادل الصور والفيديوهات “إنستجرام”: “للتصحيح هبطل أعمل مشاكل بأني أدخل نفسي في حاجات وأدافع عن الناس، وأنا مش طرف باعتقادي أني بقول الحق وفي الآخر ألبس أنا”.

تابعت: “كلمة الحق بتزعل، مش هصلح الكون، اكتشفت أن ده مش صح، اهتم بنفسك ومالكش دعوة بمشاكل غيرك، لما بتقع ما بتلاقيش جنبك غير ربنا محدش نفعني ولا افتكرني حتى، ضيع وقتك لخدمة الناس البسيطة واستمتع بفرحتهم، حب الحياة، النعم أكتر بكتير من الهموم”.

اختتمت ريهام سعيد: “أنا آسفة يا ريهام يا سعيد على اللي أنا عملته فيكي، وعلى فكرة مشاكل شغلي مش غلطات كلها كماين، بس الحمد لله والله أنا أسعد إنسانة في الكون لأني اتعلمت الرضا، ألف حمد وشكر”.

View this post on Instagram

للتصحيح هابطل اعمل مشاكل باني ادخل نفسي في حاجات و ادافع عن ناس و انا مش طرف باعتقادي اني بقول الحق و في الاخر البس انا . كلمه الحق بتزعل . مش هاصلح الكون اكتشفت ان ده مش صح اهتم بنفسك و مالكش دعوه بمشاكل غيرك لما بتقع مابتلاقيش جنبك غير ربنا محدش نفعني و لا افتكرني حتي . ضيع وقتك لخدمه الناس البسيطه و استمتع بفرحتهم حب الحياه النعم اكتر بكتير من الهموم . انا اسفه يا ريهام يا سعيد علي الي انا عملته فيكي .و علي فكره مشاكل شغلي مش غلطات كلها كماين بس الحمد لله و الله انا اسعد انسانه في الكون لاني اتعلمت الرضا . الف حمد و شكر

A post shared by Reham Saeed (@rehamsaidofficial) on

كانت ريهام سعيد أعلنت عن انتهاء فترة إيقافها عن الظهور الإعلامي، منذ أسابيع، معلنة عن قرب عودتها للشاشة مرة أخرى.