مؤقتا.. شريف منير يعتزل السوشيال ميديا

قرر الفنان شريف منير اعتزاله بشكل مؤقت السوشيال ميديا، موضحا أنه يحتاج إلى فترة راحة من نقاشات وخلافات وأزمات مواقع التواصل الاجتماعي التي حدثت بينه وبين بعض متابعيه مؤخرا.

نرشح لك: أسما شريف منير تقاضي متابعا سبّ والدتها


كتب منير على حسابه الشخصي عبر موقع إنستجرام: “أنا قررت أخد راحة من السوشيال ميديا، أنا كنت بتعامل بقلبي وبطبيعتي اللي الناس عرفاها وعمري ما جرحت حد بكلامي أبدا، لكن أنا مؤخرا تعرضت لكم من الكراهية والحقد الغير مبرر، رغم أن تاريخي في التعامل مع الناس عمر ما كان فيه تجاوز”.

تابع: “أنا لما نزلت صورة كنت بسبق علشان اكتشف نوعية معينة من الناس أنا مش عايزهم عندي، لكن للأسف الموضوع دخل لطريق تاني أنا مش حابه لأن الناس شايفة أن العادي أن اتشتم وعيلتي يتشتموا لكن مش عادي أن أرد على الغلط”.

استطرد شريف منير: “وعلى فكرة انتم صح مكنش ينفع أنزل لمستوى النقاش ده لأنكم متعودتوش مني على كده.. شكرا لكل جمهوري اللي حبني بجد وعارفني كويس.. استراحة شوية بقا”.

كان شريف منير قد نشر قبل يومين صورة أثناء قضائه الإجازة الصيفية برفقة أحمد رزق وأحمد السقا على أحد الشواطئ، وعلق عليها: “أدي يا سيدي الفنانين، عايشين في الفتّة، وبيصيفوا ولا حاسين بالناس ولا حاسين بحاجة، وسايبين الناس في الحر والقرف، حرام عليكم، حِسّوا بالناس، حسبي الله ونعم الوكيل فيكم يا فنانين”، مما عرّضه لانتقادات وهجوم بسبب ما اعتبره البعض بأنه يبدأ بالمناوشات مع متابعيه ويهاجمهم بدون أسباب.