بعد وفاة "حفناوي".. وصية مصطفى درويش للجمهور

علق الفنان مصطفى درويش، على الجدل الكبير الذي أثير مساء الأمس، على مواقع التواصل الاجتماعي، بعد وفاة الإنفلونسر مصطفى حفناوي، متأثرًا بالجلطة التي أصابته قبل أيام.

نرشح لك : على غزلان يرد على انتقادات صورة قبر مصطفى حفناوي

 

نشر “درويش” عبر حسابه الشخصي على موقع “فيسبوك” تدوينة جاء نصها كالآتي: “كُنت عايز أقول حاجة وحيدة عن موضوع حفناوي الله يرحمه، مش عايز اتكلم في الموضوع بتاع اليوتيوب والـ Influencers وحركة علي غزلان، والقصص دي كلها لأني مش أهل للحُكم فيها”.

تابع: “أنا بس عايز أقول إني مش عايز حد يكتبلي بوستات وقصائد بعد ما أموت لأني مش هستفيد بيها حاجة، لو هتحبني، حبني وأنا عايش، ولو افتكرتني وأنا ميت ادعيلي بس مش أكتر، لكن متكتبليش بوستات عن قد ايه انت كنت بتحبني وأنا ميت لأني مش هستفيد بيها في حاجة”.

تابع: “حبني وأنا عايش، ودٌني وأنا عايش، واتكلم عني بالحسنة وأنا عايش برضة مش لازم لما أموت، تلاتة يمشوا في وداعي بقلب سليم يزيدوا عن آلاف يمشوا بكدب عظيم”.

اختتم: “أن فرانك كتبت في مذكرتها جُمله مُهمه أوي قالت (الناس الـ ميته بيجيلهم ورد أكتر من الناس العايشة بكتير، لأن الندم أقوي بكتير من الامتنان، الحُب.. والحقيقة ده مُلخص كل حاجة”.

كُنت عايز اقول حاجه وحيده عن موضوع حفناوي الله يرحمه ,مش عايز اتكلم في الموضوع بتاع اليوتيوب و ال Influencers و حركة…

Geplaatst door Mostafa Darwish op Maandag 10 augustus 2020

كان الفنان مصطفى درويش أعلن مؤخرا عن تعافيه من فيروس كورونا المستجد، بعد إصابة استمرت نحو شهرا، ونشر فيديو عبر حسابه على “فيس بوك” حكى خلاله تجربته مع المرض بعدما انتصر عليه.

يشار إلى أن “درويش” شارك في الموسم الرمضاني الماضي من خلال مسلسل “بـ 100 وش”.

مسلسل “بـ 100 وش”، شارك في بطولته كل من آسر ياسين ونيللي كريم وعلا رشدي وإسلام إبراهيم ومصطفى ‏درويش ‏وشريف ‏دسوقي، ومن تأليف عمرو الدالي وأحمد وائل، وإخراج كاملة أبو ذكري‏‎.