ابن هشام سليم عن تحوله لذكر: "مكنش تصحيح هرموني"

علق نور ابن الفنان هشام سليم على تحوله جنسيا من أنثى إلى ذكر، وهو الأمر الذي أثار جدلا واسعا خلال الفترة الماضية.

نرشح لك: 10 معلومات عن سارة حجازي.. المصرية التي انتحرت في كندا

ظهر نور في عدة فيديوهات عبر خاصية القصص المصورة على حسابه عبر إنستجرام، وهو يتحدث بعصبية عن قضية انتحار الناشطة سارة حجازي والتي شغلت الرأي العام قبل أيام، مدافعا عنها وعن ميولها المثلية واختياراتها في الحياة، مطالبا من هاجموها بأن يتعاطفوا معها مثلما تعاطفوا مع تحوله لذكر ودعموه.

وفي مفاجأة للجميع قال نور إنه لم يكن لديه خلل في الهرمونات حتى يجري عملية التحول الجنسي، مستطردا: “اللي راضي بيا ومش راضي بسارة حجازي يبقي منافق، واللي هيجي يقول لا أصل دا الدين ودا الإسلام، لا دا دينك أنت وحياتك أنت، وبراحتك تفكر بطريقتك بس متفرضش دينك عليا أو على سارة”.

وأضاف: “فين الإنسانية يا جماعة، اللي هيجي يقول لا أصل أنت عادي بس المثليين والمثليات حرام، هقولكم حاجةنا مكنش في خلل هرموني، ولا كان في حاجة، دا مكنش تصحيح، دا كان تحويل، فأنا قدام ربنا اللي عملته دا غلط، بس أنتو كلكم ماشيين حبيبي يا نور وأنت زي القمر وعيش مبسوط، بس سارة حجازي ماتت بس أحسن وإن شاء الله الدود يأكلك”.

أكمل كلامه قائلاً: “هتقولوا عليا كدا لما أموت؟ عادي مش فارقلي، بس لو أنت بتشرب وبتزني وبتحشش، أنا زيي زي سارة حجازي، واللي مش راضي بيها مش راضي بيا، واللي مش راضي بيها مش عاوزه عندي”.