مجلة "هي" تُطلق منصة جديدة للفيديوهات

أعلن الكاتب عمرو عاشور، عن انطلاق منصة فيديوهات جديدة، تابعة لموقع “هي”، تستهدف قراء الوطن العربي بأكمله، وخاصة فئة الشباب.

نشر “عاشور” عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك” تفاصيل هذه المنصة، كاتبًا: “بسم الله نبدأ خطوة جديدة، ليا فترة بشتغل على بروجكت جديد تابع لموقع (هي)، منصة فيديوهات متكاملة تستهدف القراء في الشرق الأوسط من المحيط للخليج، تستهدف كافة الجنسيات من الخليج العربي للمغرب العربي”.

نرشح لك.. حسين الجسمي أول فنان عربي يشارك بحفل “أعياد الميلاد” في “الفاتيكان”

تابع: “هدفنا واحد هو تقديم محتوى مميز وبكواليتي رائع لمنصة رقمية، منصة بنستهدف فيها فئة الشباب خاصة النساء هيكون فيها محتوى لايف ستايل بالمعنى الحرفي للكلمة موضة، جمال، مشاهير، هيكون هدفنا الانتشار وتحقيق قيمة بتقديم محتوى مميز بالفيديو”.

أردف: “فيديوهاتنا هتكون من دبي، مصر، بيروت، المغرب، سوريا، وكل ما هو يحمل هوية عربية، كمان هيكون معانا نجوم العالم اللي بيجوا دبي زيارات، هنهتم بالترند وهنحاول نواكب السرعة وفي نفس اللحظة هنقدم محتوى رقمي بصورة سينمائية تعكس توجهات الفئة الأعظم حاليا، هنبتعد عن الإسفاف والاستسهال وهيكون القيمة الوحيدة اللي بنقدمها هي المحتوى”.

استطرد: “عشان بدايتنا لازم تكون مختلفة النهارده هنقدم محتوى حصري مختلف، هيكون معانا حوار مختلف مع نجم الكرة المصرية حازم إمام وزوجته، الحوار من ثلاث أجزاء هنقدم النهاردة الجزء الأول، كمان هيكون عندنا حوار مختلف مع كارمن سليمان بتحكي فيه أسرارها بشقاوة ولعب ومرح على البحر من العين السخنة، كمان هنروح للرياض وهتكون معانا أول مذيعة تقدم نشرة أخبار رئيسية على التلفزيون السعودي، ومن دبي هتكون معانا النجمة باريس هيلتون وهو فيديو من تنفيذ زملائنا في قسم الموضة بمجلة هي”.

اختتم: “فيه ناس كتيير حابب أشكرها على الدعم والمجهود وفيه ناس هعملها منشن وفيه ناس همنشنها في وقت ثاني مش دلوقتي، بس أكثر شخص حابب أشكره هو مسئول وحدة الفيديو بالقاهرة Abdallah Ghalwash، اللي قدم وقته ومجهوده معانا بشكل كبير، كمان حابب أشكر تيم السكريبت رايتر اللي حاول يقدم صورة مختلفة للسكربت الرقمي المعقول ونشرنا جزء كبير من الشغل الفترة اللي فاتت، منصتنا الرقمية هتكون على كل السوشيال ميديا كمان متنسوش دعمكم وأرائكم، كمان لازم تزورونا هنا tv.hiamag.co، مستني اقتراحاتكم كاملة وهنزل لينكات من الشغل تحت، شكرا ليكم”.

لأول مرة.. رانيا يوسف تتلقى عرضًا لفيلم أجنبي