تكريم مشجعة "المصري" الباكية في المدرجات - E3lam.Com

ضجة كبيرة أثيرت على مواقع التواصل الاجتماعي، بعد انتشار الكوميكسات الساخرة حول صورة لمشجعة لفريق المصري البورسعيدي، أثناء بكائها بمدرجات الجماهير في مباراة كأس السوبر بين الأهلي والمصري البور سعيدي، التي انتهت بفوز الأهلي بهدف مقابل لا شيء وتتويجه بالسوبر المصري.

من جانبها، كشفت إنجي مصطفى الطالبة بالصف الثالث الثانوي، لـ”هن“، سبب بكائها في الصورة التي تناقلها رواد مواقع التواصل الاجتماعي، قائلة: “كنت بعيط أصلًا قبل ما يجي فينا الجول، وعيطت أكتر لما الأهلي جاب جول وتيقنت إننا فعلًا خسرنا، خصوصًا إنه كان فاضل ربع ساعة أو أقل على نهاية الماتش.. بس أقسم بالله ما كنت أعرف إن الضجة دي هتحصل على صورتي وأنا بعيط”.

نرشح لك.. صلاح يكشف كواليس لحظة إصابته أمام الريال

تابعت: “أول ما خلصت الماتش كل صحابي كلموني قالوا لي صورك مالية التليفزيون والفيسبوك.. أنا أصلا دايمًا بشجع في البيت وكانت أول مرة أروح ماتش في الاستاد وتقريبًا هتكون آخر مرة.. من وأنا صغيرة ورثت حب الكورة من جدي، ولما كبرت بقيت بتفرج على كل الماتشات حتى الودية وشجعت المصري لأني بور سعيدية”، وأضافت: “المتطوعون الإماراتيون بعد الماتش شافوني بعيط جم يصالحوني وناس متعرفنيش جت حضنتني وتقولي متزعليش”.

أوضحت أن بكائها في مدرجات الجماهير كان سببًا في تواصل ألتراس جماهير المصري البورسعيدي ورئيس النادي المصري ومدربه معها، قائلةً: “ألتراس مصراوي وسمير حلبية كلموني وقالولي هيكرموني لما أنزل مصر، والكابتن حسام حسن تواصل معايا من خلال الفيسبوك”.

ونفت إنجي صلتها بالولد الصغير الذي يظهر معها في الصورة، قائلة: “الولد اللي كان قاعد جنبي أنا معرفوش ومخدتش بالي خالص إنه جنبي ومشفتوش غير في الصور”، وعبرت عن استيائها من انتشار صورها بهذه الطريقة والتعليق عليها بسخرية، مضيفةً: “في الأول أنا كنت زعلانة إن الناس كانو بيتريقوا عليا، وأصحابي قالولي دي شهرة، وأنا الموضوع عندي مكنش شهرة على أد ما بيتريقوا عليا وأنا بعيط، دلوقتي الموضوع بقى عادي وخلاص عدّا فترة طويلة.. والحاجة لما بتزيد عن حدها بتزهق.. بس فرحت بالناس اللي كلمتني وقالتلي انتي فرحتينا وضحكتينا، بس اضايقت من شتيمة جماهير الأهلي ليا”.