"منصور" لـ وزير الداخلية: ضباطك دخلوا "بلطجية" الأولتراس - E3lam.Com

عبر المستشار مرتضى منصور عن عدم سعادته بفوز فريق الزمالك على فريق رينجرز النيجيري برباعية حيث قال خلال اتصال هاتفي مع قناة “النيل للرياضة”: “أنا مش مبسوط.. كل التغييرات اللي تمت غلط وقلبت الماتش على الزمالك.. ما أنا بفهم كورة بردو”.

كما وجه هجوما شديدا لوزارة الداخلية بسبب تواجد مشجعي الأولتراس في ستاد المباراة وتوجيههم سبابا وشتائم له، حيث قال: “ضباط وزير الداخلة دخلوا بلطجية الأولتراس الاستاد من غير تذاكر عشان يشتموا الجيش والشرطة ورئيس النادي”.

أضاف موجها حديثه إلى وزير الداخلية: “ضباط حضرتك دخلوا البلطجية بيفط وأنا مستني هيتقبض عليهم ولا هيتسابوا؟”، مؤكدا أنه قام بتسليم تذاكر المباراة لأعضاء النادي بنفسه.

بينما رد على تبرير حضور الأولتراس بسبب اقتحامهم بوابات الاستاد قائلا: “اللي يقول اقتحموا البوابة ودخلوا .. أنا بقول الضابط اللي مش راجل يروح .. لكن يخشوا الماتش وانت غالب اربعة وشتيمة وسفالة أنا مش هسمح بالكلام ده”.

تابع: “أنا مركب أعضاء النادي الأوتوبيسات بنفسي ومتفتشين .. لكن في 10 أو 12 ضابط هم اللي دخلوا البلطجية ولازم يبقى فيه حساب”.

يذكر أن فريق نادي الزمالك تمكن من الفوز برباعية على فريق رينجرز مقابل هدف وحيد للفريق النيجيري، وذلك خلال المباراة التي أقيمت بملعب السلام فى ذهاب دور الـ32 لدورى أبطال إفريقيا، مساء الأحد.