مرتضى منصور لـ"لاعب الزمالك": هعلقك على باب النادي - E3lam.Com

شن المستشار مرتضى منصور، رئيس نادى الزمالك، هجوما عنيفا على أحمد توفيق لاعب وسط الفريق،  بعد انتقاده لحديث رئيس القلعة البيضاء عن أداء اللاعب خلال مباراة فريقه أمام طنطا والتى فاز فيها الزمالك بهدف نظيف.

قال منصور، في تصريحات لبرنامج “ستاد مصر” الذي يُبث عبر فضائية ( (on  sport)موجها حديثه لأحمد توفيق: “ورحمة أمي يا أحمد يا توفيق لأبطلك كورة.. أنت قليل الأدب ومش متربى.. ولا تصلح للزمالك.. ازاى ترد على رئيس الزمالك بالشكل ده.. أنا هربيك.. وأنت مش لاعب كورة.. وأنت اللاعب الوحيد اللي بيلعب عشان يقبض كورة.. ومن حقى أنتقده وأنتقد أداءه”.

شدد مرتضى على أنه سيتخذ عقوبات مغلظة على أحمد توفيق بسبب هجومه على رئيس الزمالك ودخوله على الهواء لانتقاده، متابعا، “أنا هعرفك إزاى تحترم المؤسسة الكبيرة اللى بتلعب فيها”.

كما شن رئيس الزمالك هجوما على مؤمن سليمان المدير الفنى قائلا “إنت مين أذنلك تطلع تتكلم هى فوضى.. وأنت راضى عن نفسك إحنا مش راضيين عنك ولا الجمهور راضى عنك”.

انتقد مرتضى منصور إسماعيل يوسف مدير الكرة بسبب السماح للاعب بإجراء مكالمة هاتفية وأعلن أنه قرر إيقاف مدير الكرة، قائلا، “لو مدير الكورة دكر مكنش اللاعب ده طلع على الهوا وقال كده”.

https://www.youtube.com/watch?v=0QP6SUt4kh8