عمر كمال يرد على انتقادات ثراء مطربي المهرجانات برغم قلة تعليمهم

رد مطرب المهرجانات عمر كمال على الانتقادات التي ثراء مطربي المهرجانات على الرغم من قلة تعليمهم، موضحا أنه عانى كثيرا لتحقيق الشهرة والثراء.

قال "كمال" خلال مقطع فيديو نشره عبر تطبيق "تيك توك": "اشمعنى أنا لما كنت شغال في بنزيمة بجمع جنيه واتنين وتدخل عربية غالية مكنتش بقول أمه اللي جايبها له، أو يارتني اتعلمت زيه عشان أركب عربية زي دي، كنت بقول الحمد لله وربنا يبارك له".

أشار: "أنا كنت شغال في محل جزم، كنت حافظ كل الكراتين في المحل، وممنوع أخد يوم إجازة، كنت بجيب 6 كراتين وأنزل تحت رجل الست، واخليها تقيس، اشمعنى مقولتش كده؟".

أوضح: "اشمعنى لما جه دوري الكل حقد عليا.. لما ربنا أداني حاجة قالوا اشمعنى، الدنيا مبتحبش الكسلان واللي بيندب حظه ليل نهار.. أنا نزلت القاهرة معايا 20 جنيه، صرفت حالي وفهمت الدنيا ماشية إزاي، قالوا بيقفد محمد فؤاد خركت من فؤاد ودخلت على المهرجانات، هحط إيدي على خدي وأقول الشهادة منفعتنيش مش هتاكل ولا هتشرب".

أردف: "اللي يقعد يندب حظه ويكتب بوستات وأنا نفسي في 5 مليون جنيه، خليك أنت أقعد أكتب وسيب لنا الشغل والشقى، ربنا ملزش دعوة الدولار بكام، ربنا له دعوة أنت بتسعى، وربنا عادل جدا وبيحط كل واحد في مكانه الطبيعي".

عمر كمال يرد على انتقادات ثراء مطربي المهرجانات برغم قلة تعليمهمعمر كمال يرد على انتقادات ثراء مطربي المهرجانات برغم قلة تعليمهم