رحاب الجمل: شخصيتي في "بيت الرفاعي" فيها دفء

قالت الفنانة رحاب الجمل، إن النجاح الحقيقي لأي عمل يقاس في الشارع المصري، وليس على مواقع التواصل الاجتماعي، بسبب وجود اللجان، موضحة أن الجمهور أصبح يعي ذلك بشكل كبير ولا ينساق وراءها.

أضافت "الجمل" خلال مداخلة هاتفية في برنامج "كلاكيت"، مع الإعلامية لينة طهطاوي، المذاع عبر "نجوم إف إم": "مقياس النجاح الحقيقي الشارع، الناس اللي بقابلهم قرايبي والناس اللي حواليا اللي مش هيجاملوا ولا يكذبوا، وبعيد عن اللجان وتفاصيل السوشيال ميديا اللي بتعمل ضغط عصبي.. لجان سخيفة بتضيع تعب ناس الجمهور بقى عارف وفاهم وواعي ومبينساقوش ورا اللجان دي، أو اللي بيحا رب فلان أو فلانة وبعض الناس بتكتب نقد حلو وحقيقي".

كما تحدثت "الجمل" عن مشاركتها في مسلسل "بيت الرفاعي" قائلة: "كان مكتوب حلو أوي وأنا حبيته من أول ما قريت، لأن الشخصية فيها دفء الأخت الكبيرة اللي هي الام التانية في البيت المصري.. كل الممثلين والممثلات في العمل كنا في خالة اندماج مقابلتهاش كتير في شغلي".

نرشح لك: فادية عبد الغني: فكرت في الاعتزال

وعن مشاركتها في مسلسل "صدفة"، قالت "حجاج": "مسلسل (صدفة) فيه لايت كوميدي اجتماعي وحسيت إني داخل منظومة جديدة، حتة جديدة عليا وحلوة وهتستفز فيا حاجات وتطلع مني طاقة تمثيلية جديدة، كنت فرحانة بده واستفدت منه كتير".

مسلسل "بيت الرفاعي"، بطولة أمير كرارة، أحمد رزق، سيد رجب، إيناس كامل، صفاء الطوخى، ميرنا جميل، ملك قورة، محمد لطفى، رحاب الجمل، عايدة رياض، أحمد فؤاد سليم، تأليف بيتر ميمي سينايو وحوار هند عبدالله وعمرو أبو زيد ،أحمد نادر جلال، إنتاج شركة سينرجى.