نادية شكري: أحمد زكي ضربني بالقلم في كواليس "العيال كبرت"

تحدثت الفنانة نادية شكري عن موقف جمعها بالفنان أحمد زكي في كواليس مسرحية "العيال كبرت"، حيث صفعها على وجهها بالقلم.

قالت "شكري" في لقائها ببرنامج "الستات ما يعرفوش يكدبوا" مع الإعلامية مني عبد الغني وإيمان عز الدين المذاع عبر قناة "CBC"، اليوم الأحد: "أحمد زكي كان زميلي في المعهد وسابقني بكذا سنة وعلاقته بسامي العدل كانت كويسة وأنا عارفة حركاته لكني ماتخيلتش يعمل كده، كنت بعمل ميكب في أوضتي في كواليس المسرحية لقيته حط إيده على كتفي وسلم عليا قلت أهلا يا أحمد، لقيته بيقول لي أنا بكلمك بصي لي وببص له لقيته فجاة بص لي وضربني بالقلم.. دموعي نزلت ولقيته بيضحك فلقيت نفسي بضحك وقلت إيه الجنان ده؟".

نرشح لك: نادية شكري تتحدث عن مشاركتها في "جودر"

أضافت: "قال لي شكلك زي القمر وأنتي بتعيطي، قولت له أنت اتجننت؟ أنت بتضربني يا أحمد وتقول لي شكلك زي القمر، قالي حقك عليا أنا حبيت أشوفك وأنتي بتعيطي، وفضل يضحك، بعدها عاتبته قولت له عملت كده ليه قاف لي أنتي على طول بتضحكي فكان نفسي أشوفك وأنتي بتعيطي".

على جانب آخر، كشفت الإعلامية منى عبد الغني أنها كانت تشبه الفنانة نادية شكري، ما عرضها لمشكلة مع خالها موضحة: "كان ليها فيلم في السينما اتعرض لنادية شكري، وأنا بعدها روحت عند خالي وبخبط على الباب قال لي يالا أمشي روحي لأنه ما كانش عاوزني أمثل وقتها وكان مفكرني أنا اللي في الفيلم وقفل الباب في وشي".