أنغام: مش قادرة أسامح والدي

قالت الفنانة أنغام، إنها لا تمتلك القدرة على مسامحة والدها، لأنه رسم صورة عنها لدى الناس تُعامل على أساسها حتى الآن، لافتة إلى أنها لن تدافع عن نفسها لتصحح هذه الصورة.

أضافت "أنغام" خلال لقائها مع الإعلامي أنس بوخش في برنامج "ABtalks": "بحاول طول الوقت أسامح والدي، مش عايزة أقول مسامحة وأبقى كدابة، مش عايزة أكدب على نفسي ولا مضطرة أكدب، الحقيقية إني بحاول، لكن أنا مش قادرة".

أشارت: "مش قادرة أسامح والدي لأن الناس بتعاملني لحد اللحظة دي على ما قيل منه، الموضوع مخلصش، هو رسم صورة معينة عند الناس عني، والناس بتعاملني على أساسها وبعض الناس بتستغلها ضدي".

تابعت: "أنا عايشة في ده كل يوم ومدافعتش عن نفسي ومش هدافع عن نفسي الصورة المشوهة دي مش هصلح فيها حاجة، مش هعرف أعمل كده، مش عند ولا كبر، بس أنا مبحبش أكدب حد ولا ألوم أو أعاتب ده قدر واتكتب عليا ومش هعرف أغيره".

أردفت: "في نعم كتير في حياتي عوضتني عن الظلم ومش محتاجة أصلح صورتي عند حد.. مش قادرة أسامح لأني مش بالقوة دي.. والدي جرح ناس كتير مش بنته بس، وأول من أتجرح منه أخوه".


كانت أنغام قد أحيت حفلاً بمهرجان العلمين، وقالت إنها منذ فترة كبيرة لم تغن في الساحل الشمالي الذي يعتبر من أجمل المناطق التي عاشت فيها، مضيفة: "مبروك لمصر على العلمين وجمهوري وحشني جدا".

وتشهد فعاليات مهرجان العلمين أيضا بطولة لكرة القدم الشاطئية يشارك بها أكثر من 40 نجما من نجوم الرياضة على المستوى المحلي والأجنبي، وسيقام سباق” تراياثلون”، مكون من 3 رياضات “السباحة – ركوب الدراجات – الجري” وجميعها ألعاب أوليمبية، وسيتم تنظيم بطولة دولية للبادل، وعروض للطائرات RC، وبطولة دولية للكرة الشاطئية، وسباق للسيارات، وتحدي جيت سكي JET SKIS CHALLENGE، فضلا عن إقامة البطولة العربية للجودوعلى هامش أحداث المهرجان.