يوسف سعيد مشترك في كابيتانو مصر يتحدث عن علاقته بجده

تحدث يوسف سعيد، مشترك في برنامج “كابيتانو مصر” خلال الحلقة الرابعة من البرنامج، وهو أول برنامج مصري لاكتشاف المواهب الكروية، ويعرض عبر شاشة “ON” في تمام الساعة 9 مساء، عن علاقته بجده، موضحا كيف يدعم موهبته ويشجعه للعب كرة القدم.

قال يوسف سعيد خلال حلقة اليوم من برنامج “كابيتانو مصر” المذاع على شاشة ON: “بحب اشوف جدي وهو بيتفرج عليا وبيشجعني لأن هو اللي بيدربني وبيخليني أعمل تمرينات كبيرة، جدي ده صاحبي وهو الكابتن بتاعي، على طول بياخدني في الغيط وبيخليني اتمرن ضغط وبطن”.

نرشح لك: وزير الزراعة ينفي غلق حديقة الحيوان لمدة عام كامل

من جانبه، قال الجد: “يوسف ده حبيبي وحفيدي، ينبهر بيه وأنا بشوفه بيلعب كورة قدامي، وشايفله مستقبل كبير، أوقات كتير بلعب معاه ونجري واتمرن معاه وعلمته حاجات كتير”.

يذكر أنه تقدم للبرنامج في مرحلة الاختبارات 50 ألف موهبة، وتم اختيار 144 موهبة من المتقدمين ليشاركوا في البرنامج. تم تقسيم تلك المواهب إلى 8 فرق، وسيتولى كل مدير فني في البرنامج تدريب فريق إذ سيختار 18 لاعبا لفريقه.

وفي المراحل الأولى من البرنامج لن تخرج الفرق المشاركة في حال الخسارة، بل سيضطر كل فريق للاستغناء عن 2 من لاعبيه في حال الخسارة، وفي دور الثمانية ستبدأ الفرق الخاسرة في الخروج من البرنامج