حلا شيحة تدعم شيرين عبد الوهاب

وجهت الفنانة المعتزلة حلا شيحة، الدعم للفنانة شيرين عبد الوهاب، متمنية أن تتخطى المحنة التي تمر بها في القريب العاجل.

نشرت “شيحة” على حسابها الرسمي على موقع تبادل الصور والفيديوهات “إنستجرام”، عبر خاصية القصص القصيرة فيديو لشيرين ووالدتها، معلقة: “يارب ترجعي لأهلك وحبايبك وربنا يبعد عنك أصحاب السوء، وأي حد إتمنالك الشر أو أراد ليكي أي شر ربنا ينتقم منه، بدعيلك من قلبي تبقي فلة وترجعي أحسن من الأول”.

نرشح لك: بيان رسمي: تضارب في أقوال المدير الفني ومدير المستشفى المحتجزة بها شيرين

أكملت: “كلنا بنتعب وبنمر بحاجات صعبة في حياتنا بس الإيمان بالله وقوة الإرادة، وحب الناس اللي واقفين في ضهرنا بصدق، بنرجع أحسن من الأول، إن شاء الله هتقومي بالسلامة وكل ده هيعدي، كلنا بندعيلك وبنحبك يا طيبة يا فلة”.

حلا شيحة

في نفس السياق نفى محمد عبد الوهاب، شقيق الفنانة شيرين، الأخبار التي تفيد باعتدائه على شقيقته شيرين، موضحا أن شقيقته تتعرض لعصابة وهم حسام حبيب وسارة الطباخ لافتا إلى أن حسام حبيب وشقيقته تصالحوا قضائيا، فتنازلت شيرين عن قضايها ضد حسام حبيب ولكنه لم يتنازل.

أضاف “عبد الوهاب” خلال مداخلة هاتفية في برنامج “الحكاية” المذاع عبر شاشة “mbc مصر” ويقدمه الإعلامي عمرو أديب، أن النيابة العامة تحقق مع المستشفى التي تحتجز بها شيرين عبد الوهاب، موضحا: “رجعوا لبعض كده بيتكلموا على الواتس آب، شيرين كانت مأجرة شقة في التجمع وهي دي الشقة اللي رحت جبتها منها، وجبتها عشان أدخلها المستشفى عشان بيتعاطوا مخدرات، هي وحسام حبيب”.

تابع: “موضوع تعاطي المخدرات ده بقاله كتير، وكنت ساكت وماما كانت هتبوس على رجلي قالت روح أنقذ أختك من حسام.. أنا مدخلها المستشفى دخول إلزامي يعني دي غير مؤهلة ولازم تتعالج، ونسب التحاليل بتقول كده، ومدير المستشفى في النيابة العامة مع الأوراق اللي بتقول أن هذه المريضة تستدعي العلاج الإلزامي، أنا خدت لها لجنة من المستشفى بتجيب المريض”.

واصل: “أنا موقفي القانوني سليم 100% ولو آخر يوم في عمري، ورقبتي هتطير، مش هخرج أختي غير لنا الطب يقول لي دي إنسانة سليمة تقدر تمارس الحياة وتشتغل وهبيع كل ما أملك، مش هسيب أختي غير لما تبقى كويسة، دي عصابة.. حسام حبيب اعترض على إني أخدها المستشفى بس أنا كنت جايب ناس متخصصين وهو فرد لوحده ومحدش فينا اعتدى عليه ومدتش إيدي عليها بس قولت كده عشان عندها حفلة في الكويت، ومعرضهاش للمسألة القانونية”.