شاشة

بعد غنائها أمام الرئيس.. شيرين: أنا شبعت لما شوفته

هدير عبد الوهاب

أعربت الفنانة شيرين عبد الوهاب عن سعادتها الكبيرة بمشاركتها بالغناء في الندوة التثقيفية الـ 36 للقوات المسلحة اليوم الثلاثاء، بحضور الرئيس عبد الفتاح السيسي.

قالت “عبد الوهاب” خلال مداخلة هاتفية مساء اليوم في برنامج “التاسعة” مع الإعلامي يوسف الحسيني عبر القناة الأولى المصرية، “أنا اتشرفت جدا بمقابلة فخامة الرئيس، وكنت سعيدة وأنا بغني قدام كل الكوادر إللي موجودة، وشيء عظيم إني أغني في حدث عظيم زي ده، وشيء عظيم أكتر إني أشوف سيادة الرئيس، فأنا كنت فرحانة أوي وحسيت إن أنا شبعت لما شوفته”.

نرشح لك: الرئيس السيسي: لا أخشى الشائعات لإيماني بأن “الله بالغ أمره”

تابعت: “هو دايما بيبقى سعيد بالسلام الجمهوري إللي أنا بعمله، مابعرفش اشوفه غير لما اعمل كدة، ممكن تكون الكاميرا ماجبتهاش، بس هو هزلي دماغه لما قدمتله التحية العسكرية”.

وعن صوتها الحساس الذي يطرب الوطن العربي لما فيه من شجن وفرح ويعبر عن الكثير من المشاعر، قالت: “ده نابع من نشأتي، ونشأتي مصرية وعتيقة أوي، البلد دي طلعت فنانين كتير أوي وعلماء، مصر فيها خير وحاجات كتير حلوة، فأنا من ضمن خيرات مصر”.

في سياق آخر، تحدثت عن أغنيتها الجديدة “المترو” والتي تم طرحها أمس يوم الأثنين، معربة عن سعادتها بردود أفعال الجمهور، مردفة: “هي اتأخرت شوية، لكن أنا مبسوطة بيها لأنها تجربة جديدة عليا، والناس انبسطت من اللون ده عليا، وأنا اشتغلت مع مجموعة محترمة وفنانين كبار فأنا كمِلت بيهم”.

فيما أشارت إلى الموزع طارق مدكور الذي يقدم لها الدعم ويساعدها في متابعة شئونها الفنية، موضحة: “طارق مدكور عايز يغير عنوانه من كتر العرسان إللي بتجيله، العرسان إللي على شكل شغلي أنا بمثلهم في العرسان، بس الحقيقة هو تعب معايا أوي الفترة إللي فاتت ولسة هيتعب معايا تاني، وحلو إن إللي يكون مسؤول عنك حد فاهم وكبير وده بيفيدني”.

وكانت قد قدمت الفنانة شيرين عبدالوهاب، بمشاركة الطفل محمد أسامة، أغنية لأبطال نصر أكتوبر المجيد، في احتفالية القوات المسلحة اليوم الثلاثاء بالذكرى الـ49 للحرب، بحضور الرئيس عبد الفتاح السيسي.

كاتب

إعلام دوت كوم صوت الميديا العربية

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock