رامي جمال: اشترطت على زوجتي اعتزال الغناء

قال الفنان رامي جمال، إن زوجته ناريمان ابتعدت عن الغناء بسبب اتفاق بينهما تم قبل زواجهما، ووافقت هي عليه بإراداتها.

تابع “رامي” خلال لقائه مع الفنان أمير كرارة في برنامج “سهرانين“، المذاع عبر شاشة “ON”: “احنا كان في اتفاق صريح جدا بيننا من الأول، أنا قلتلها من حقك تغني بس أنا صعب جدا بالنسبالي إن احنا الاتنين نبقى مشهورين.. مين هيخلي باله على اللي في البيت؟”.

نرشح لك: رامي جمال: بهاء الدين محمد قالي شوفلك حاجة تانية غير المزيكا

أضاف: “وقلت لها شوفي باب القبول في الأغاني اللي نزلتيها لو نجحت هيفضل فيه معزة بيننا بس مش هينفع نكمل، ولو اختارتي إنك تبقي في بيتي يبقى تمام، وهي اختارت”.

وعن بداية تعرفهما على بعض قبل زواجهما، أوضح أنه قابلها خلال تلحينه لها بعض من أغنياتها الأولى، وأعجب بها من اللحظة الأولى لكنه لم يصرح لها بذلك إلا بعد فترة من تعارفهما.

 

كما قال الفنان رامي جمال، إنه يعلم حجم موهبته، ولديه إيمان أنه سيصل إلى حلمه، موضحا أنه لم يصل إلى ما يحلم به حتى الآن.

أضاف “جمال” خلال لقائه في برنامج “سهرانين” المذاع عبر شاشة “ON” ويقدمه الفنان أمير كرارة، أن الشاعر بهاء الدين محمد قال له “شوف لك حاجة تانية غير المزيكا”، خلال مشاركته في مسابقة “ستار ميكر”، لافتا إلى أنه ليس أول من قال له ذلك، فقد مر بالعديد من تلك المواقف.

أوضح: “قابلته بعدها وقال لي عايزين نشتغل مع بعض أنت شاطر، وهو مكنش فاكر أنه قالي كده، فقلت له أنا نفس الشخص اللي قلت له من 20 سنة شوف حاجة تانية غير المزيكا، قالي إنت عارف أن بسببك مش هقبل برامج المسابقات”.