علاء مرسي: بحب ميرفت أمين كل أنواع الحب

شروق عبد الحميد

قال الفنان علاء مرسي، إن رواد السوشيال ميديا هذه الفترة ليس لديهم معلومات أساسية أو قراءة للأمور وما يقومون بنشره يكون بناء على انطباعات، مشيرا إلى أنه يرى أن من ينشر الشائعات هم أشباح ووهم غير موجود في الحقيقة.

أشار “مرسي” خلال لقائه في برنامج “الستات” مع مفيدة شيحة وسهير جودة على قناة “النهار”، إلى أنه يحب الفنانة ميرفت أمين ويعترف لها بذلك دائما، موضحا: “أنا بقولها طول الوقت ولكل الناس أنا بعشق هذه السيدة العظيمة، مش بحبها كفتاة أحلام لكن بحبها كل أنواع الحب، واكتشفت أنه بينافسني في الحب ده بشر كتير جدا”.

نرشح لك: علاء مرسي: “معملتش حاجة لحد دلوقتي كفنان”

 

وفي سياق آخر، أوضح أنه سعيد وراضي عن نفسه هذه الفترة خاصة خلال الـ 6 شهور الماضية، وأوضح أن سبب رضاه هو تقديمه لعمل كان راضي عنه وعن تمثيله به وهو مسلسل “الليلة واللي فيها”، مشيرا إلى سبب رضاه أيضا أنه بدأ يُعرض عليه هذه الفترة أعمال مهمة وما زال يُطلب بالاسم.

تابع: “بدأ يُعرض عليا حاجات حلوة ففرحت وحسيت أنه إيه ده هو فيه حد بيكلمني علشان عاوز علاء مرسي للشخصية دي علشان محدش تاني غير علاء هيعملها! هو أنا موجود لسه؟! جالي الإحساس ده، كنت عندي إحساس أنه خلاص بقى، أنا محبوب في الشارع وعندي مشكلة معاه بتخطف، وبعدين برجع اقول هو مش ده الجمهور أمال فين المنتجين؟!”.

يذكر أن الفنان علاء مرسي يشارك في مسلسل “الليلة ةاللي فيها”، والذي يعرض عبر إحدى المنصات الرقمية.