علاء الشربيني: كل يوم بنلاقي مشروعات جديدة تمس المواطن

علق الشيف علاء الشربيني على افتتاح الرئيس عبد الفتاح السيسي، صباح اليوم الاثنين، لعدد من مشروعات الإنتاج الحيواني، والألبان، والمجازر الآلية، من مجمع إنتاج الألبان بمدينة السادات بمحافظة المنوفية.

قال “الشربيني” خلال حلقة اليوم من برنامج “أحلى أكلة“، على قناة ON، إن هذه المشاريع القومية تساهم بشكل كبير في توفير السلع واللحوم وضبط الأسعار، لا سيما في ظل الأزمة الاقتصادية التي يمر بها أغلب دول العالم، خاصة أن هذه المشاريع يتم تنفيذها بمواصفات عالمية وجودة لا تشوبها شائبة.

نرشح لك: الرئيس يوضح أسباب ارتفاع أسعار اللحوم

 

تابع: “كل شوية نقوم من النوم نلاقي مشروع جديد بيتم افتتاحه.. دي حاجة محترمة جدا ومشاريع محترمة جدا ومطمئنة لحضراتكم وإن شاء الله تتطور وتكبر.. ده خير.. والله خير لبلدنا إن نكون كل أسبوع بنتكلم على مشاريع جديدة وحاجات موجودة وملموسة في الشارع”.

اختتم الشربيني تعليقه قائلا: “كل يوم بنلاقي مشروعات تمس المواطن.. أتمنى كل يوم يكون في مشاريع حلوة تفيدنا وتفيد بلدنا وتفيد أولادنا.. بص حواليك وشوف دول العالم والأسعار عاملة ازاي وعندنا ازاي.. ربنا يديمها نعمة ويحفظها من الزوال ويحفظ الريس.. مفيش كلمة قالها ومعملهاش ومفيش ميعاد قال عليه لحاجة ومحصلش من أول ما تولى الحكم وحتى الآن”.