دينا الشربيني تعيش قصة حب جديدة

دينا الشربيني تعيش قصة حب جديدة

محمد هيثم

قالت الفنانة دينا الشربيني، إنها لا تقدر على العيش بدون الحب فالحب نعمة، مثل النسيان، مشيرة إلى أن الحب والنسيان من أهم النعم في الحياة.

تابعت “الشربيني” خلال حوارها مع الإعلامية شيرين عرفة، في برنامج “ادينا بندردش“، أنه ليس بالضرورة أن يكون الخب شخص فمن الممكن أن يكون حب الناس، موضحة: “مقدرش أعيش من غير حب، أنا مقدرش أعيش من غير ما أحب وأتحب، مش شرط شخص، حتى من الناس، فكرة الحب نفسها حاجة حلوة أوي أنا حد يطمن عليكي، ويبقى خايف عليكي”.

نرشح لك: دينا الشربيني عن علاقتها بعمرو دياب: مكنش في أيام وحشة

 

أوضحت: “الحب نعمة من النعم اللي ربنا مديها لينا زي النسيان، الحب والنسيان بالنسبة لي دول أهم حاجة في الدنيا، النسيان أنتي لو فاكرة كل حاجة وحشة أو كل حد افتقدتيه مش هتعيشي والحب بداية من أن أنتي تحبي نفسك”.

أما عن إذا كانت تؤمن بفكرة تؤام الروح قالت “الشربيني”: “آه وبصدق برضو أن الواحد مبيحبش مرة، في حب هيفضل معلم في حياتك اللي هو مهما حبيبتي هيفضل ذكريات الحب ده، ومش شرط تؤام الروح ده تكملي معاه”، وبسؤالها عن إذا كانت قابلت هذا الشخص أجابت”الشربيني” بإنها قابلته.

 

في سياق آخر قالت الفنانة دينا الشربيني، إنها سعيدة بتكرار تعاونها مع الفنان محمد رمضان، بعد فيلم “جواب اعتقال”، في مسلسل “المشوار”، وتعتبر دورها في المسلسل مختلف عن باقي أدوارها السابقة.

تابعت “الشربيني” خلال مداخلة هاتفية مع برنامج “مساء dmc” مع الإعلامية إنچي القاضي، عبر شاشة “dmc”: “ورد هي بنت غلبانة جدا، وبتحب جوزها أوي أوي وبتحب ابنها، بس الأحداث هتبدأ من تاني أو تالت حلقة من المسلسل”.

أضافت: “هما زوجين بيشتغلوا باليومية وبتضطرهم الظروف يهربوا، وبنشوفهم في عوالم مختلفة وبيروحوا من حتة لحتة”.

أردفت أن المسلسل هو التعاون الثالث لها مع المخرج محمد ياسين، وهو الشيء الذي تعتبره ممتعا ويخرج أفضل ما في موهبتها، كما أنه التعاون الثاني لها مع الفنان محمد رمضان، والذي عبرت عن سعادتها بالعمل معه، معلقة: “هتشوفوا حاجة مختلفة خالص”.