شاشة

آثار الحكيم: سمير غانم قالي لازم تمثلي

نعت الفنانة آثار الحكيم الفنان الراحل سمير غانم، وقالت: “الله يرحمه قطع بينا، كلها علامات ودروس ورسايل من رب العالمين إن فعلا مش باقي غير وجه الله”.

تابعت “الحكيم” خلال مداخلة هاتفية مع برنامج “الستات مايعرفوش يكدبوا” المذاع على شاشة CBC ويقدمه الإعلاميات منى عبد الغني وسهير جودة ومفيدة شيحة: “أنا كنت كل إجازة صيف بشتغل من وأنا في الجامعة، وكنت بعمل في فندق وكل إجازة في مهنة مختلفة، كنت بعمل في فندق وسمير غانم جه وسلم وسألني بتعملي إيه، الله يرحمه قالي لازم تمثلي”.

نرشح لك: رامي رضوان يكشف آخر تطورات حالة دلال عبد العزيز

 

استكملت: “أنا بصراحة مكنش في بالي أبدا إني ابقى ممثلة، وكنت مخططة حاجات تانية، إني ادرس اللغة الإنجليزية والأدب الإنجليزي وكنت مقدمة على ماجستير في الجامعة الأمريكية، لكن أنا أريد وأنت تريد والله يفعل ما يريد”.

أردفت: “مش بس كده هو قدمني للمخرج رياض العريان، وبخبرته أول حاجة ادهالي دور بطولة، وعملنا مع بعض فيلم طير في السما وكان من أجمل الأفلام وكانت دلال معانا، الله يرحمه واجع قلوبنا كلنا، وبصراحة أكتر أنا مرعوبة على دلال، يارب يشفيها ويعافيها”.

يشار إلى أن الفنان الكبير سمير غانم، توفي مساء الخميس الماضي، عن عمر يناهز 84 عامًا وسط حالة من الحزن الكبير بين الوسط الفني والجمهور.

 

كاتب

إعلام دوت كوم صوت الميديا العربية

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock