شاشة

منى زكي تكشف كواليس مشهد المحكمة في “لعبة نيوتن”

دنيا شمعة

كشفت الفنانة منى زكي، كواليس تصوير مشهد المحكمة في مسلسل “لعبة نيوتن”، والذي نال إعجاب متابعين المسلسل بعد عرضه.

قالت “منى” خلال لقائها في برنامج “لازم نفهم” مع الإعلامية شيرين عرفة: “المشهد ده جه على الهوا، كان موجود معانا كمسودة ونسخة أولى من الأول بس لما جينا نصور اتغير خالص وأستاذ تامر محسن بعتلنا مشهد جديد تقريبا 5 صفحات، وأنا أفشل واحدة في حفظ المشاهد ومش شاطرة خالص في الحفظ ومهما تديني وقت مش هقول الكلام بالظبط”.

نرشح لك: مواعيد عرض مسلسل لعبة نيوتن في رمضان 2021

أضافت: “دايما بلغبط كتير في الحفظ، يعني ببقى ماسكة الإحساس بتاع المشهد بس المشكلة في الكلام، فأستاذ تامر قالي خدي وقتك ومتقلقيش وأنا فعلا اتفاجئت إني قلته زي ما هو، ودي كانت أول مرة في حياتي أحفظ مشهد وأقوله زي ما هو”.

أردفت: “من كتر ما الكلام مكتوب حلو والإحساس مسلم وكله مترتب ومظبوط، رغم إني كنت شايلة هم المشهد أوي”.

وأوضحت أيضا أن تفصيلة تحدثها بالإنجليزية الضعيفة أو “المكسرة” كانت بناءً على طلب المخرج تامر محسن، وأنها كانت تريد التحدث بإنجليزيتها الطبيعية في البداية لكنها اقتنعت عندما تدربت على الحوار بصورة أكبر.

 

مسلسل “لعبة نيوتن” هو مسلسل تشويق رومانسي من بطولة منى زكي، محمد ممدوح ومحمد فراج ونخبة كبيرة من الممثلين المصريين، ومن إخراج تامر محسن.

تدور قصة لعبة نيوتن حول امرأة متزوجة وهي تكافح لإنهاء زواجها وبدء حياة جديدة في الخارج، وقد تم تصوير العمل في أكثر من دولة إلى جانب مصر.

كاتب

إعلام دوت كوم صوت الميديا العربية

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock