تعيش مع طليقها في شقة واحدة.. تفاصيل أغرب واقعة طلاق

قالت رحاب السيد، صاحبة أغرب قصة طلاق والتي حصلت بموجبها على حكم قضائي في قضيتي نفقة وتمكين، وتعيش مع طليقها في نفس المنزل، إن إقدامها على رفع دعوى قضائية جاء بحكم ما وصفته بالاضطرار.

تابعت “رحاب” في مداخلة هاتفية عبر برنامج “كلمة أخيرة” الذي تقدمه الإعلامية لميس الحديدي، عبر قناة “ON”، مساء اليوم الاثنين: “القصة حصلت لأني اضطريت أعمل كده لأني بعد الطلاق حاولت أدخل الشقة أجيب هدوم لابني اللي كان عمره شهور وقت وقوع الخلاف وكان مانعني وأغلق الشقة ومنعني أخد هدومي، فاضطريت ألجأ للمحكمة عشان أعرف أدخل الشقة وأخذت الحكم ويوم التنفيذ دخلت الشقة لقيته أخد كل حاجتي وحطلي أشياء قديمة ومتهالكة، واستبدل العفش وأعطاني عفش والدته المتهالك”.

نرشح لك: كيف خرجت شائعة مقتل “صبحي كابر”؟

أضافت: “أخد كل حاجة وأنا عايشة معاه بالوضع ده واضطريت إني أقبل بده لإن كان لازم أتمكن من الشقة لأن عمر ابني دلوقتي ثلاث سنوات وكان عمره وقت وقوع المشكلة تسعة أشهر حتى حصلت على حكم التمكين في مايو 2019 حيث زادت الخلافات من عام 2018”.

أردفت: “عايشة معاه من سنتين في شقة ثلاث غرف وريسبشن ووالدته قاعدة معايا في نفس الدور وهو قاعد معاها طول اليوم وبياكل معاها وبيشرب، وفي ساعات بيرجع البيت بالليل ينام في غرفة المعيشة وفي أوقات بتحصل تهديدات ومضايقات منه ويقولي سيبي الشقة يا إما هسيبكم زي الكلاب”.