رد عزيز الشافعي على هجوم رامي صبري

رد الملحن عزيز الشافعي، على الهجوم الذي شنه عليه الفنان رامي صبري، بسبب إحدى الأغاني التي طرحها الفنان عمرو دياب مؤخرًا.

نشر “الشافعي” عبر صفحته الرسمية على موقع “فيس بوك” منشورًا كتب فيه: “مش هرد بالتفاصيل على كلام الزميل المحترم، عشان لما الواحد يبقى ليه فضل بعد ربنا في نجاح فنان وبيزود رصيده مع الناس ، بيعز عليه بعد كدة يقلل منه حتى لو تجاوز”.

نرشح لك: بسبب أغنية لعمرو دياب.. رامي صبري يرفض التعامل مع عزيز الشافعي

تابع: “ورغم إن كلامه كله مالوش أي أساس من الصحة، أحب دايما أشوفه ناجح وبيكمل اللي عملناه، وبشكره على استجابته لطلبي و قراري الشخصي اللي بعتهوله الصبح من خلال صديقنا المشترك محمد حامد بإننا منشتغلش تاني ونكتفي بنجاحاتنا”.

اختتم: “وبعتذر للسادة الصحفيين اللي بيتصلوا بيا مش عايز أدي الموضوع أكبر من حجمه وبكتفي بالبوست ده وبالكلام المحترم اللي كتبه زميلي وشريكي تامر حسين على صفحته عن أغنية شكرا، اما بخصوص زي مانتي فممكن ترجعوا للصديق المشترك محمد حامد وتسألوه”.

مش هرد بالتفاصيل على كلام الزميل المحترم ، عشان لما الواحد يبقى ليه فضل بعد ربنا ف نجاح فنان و بيزود رصيده مع الناس ،…

تم النشر بواسطة ‏‎Aziz Elshafei‎‏ في الأربعاء، ٦ يناير ٢٠٢١

يشار إلى أن رامي صبري، كان قد نشر عبر صفحته الرسمية على موقع “فيس بوك”، وجاء نصها كالآتي: “ولتاني مرة الملحن عزيز الشافعي ياخد أغنية مني واحنا شغالين فيها ويديها لفنان تاني وهو الفنان عمرو دياب بنفس الشكل التوزيعي والموزع، أغنية شكرا كده للي سبنا، أغنيه زي ما انتي، لذلك قررت عدم التعامل معه مرة أخرى”.