أحمد فهمي: شيكابالا طلب "أتوسطله" للانتقال للنادي الأهلي

علق الفنان أحمد فهمي، على المشادة التي وقعت بينه وبين محمود عبد الرازق، الشهير بـ شيكابالا، لاعب نادي الزمالك، أثناء تواجدهما في إحدى حفلات الزفاف.

قال “فهمي” خلال مداخلة هاتفية مع برنامج “الحكاية”، المذاع عبر شاشة “MBC مصر”، مساء السبت، مع الإعلامي عمرو أديب، إن هدف “الخناقة” ليس الفتنة بين جمهور الأهلي والزمالك.

نرشح لك:الفخراني: “مش قلقان من كورونا وابني شادي غلس في الإجراءات الاحترازية”

تابع: “القصة في اتنين صحاب قدام اتخانقوا، أنا عمري ما غلطت في جمهور الزمالك ولا نادي الزمالك ولا رمزه، الموضوع له رواسب من زمان”، مشيرا إلى أن شيكابالا طلب خلال الفترة الأخيرة في وجوده في البرتغال أن يتوسط له للانتقال للنادي الأهلي.

أردف: “أنا مش هحلف وأقول حصلت، القصة ليها شهود نقدر نسألهم، شيكابالا طلب مني أتوسط له أنه عايز يرجع من البرتغال يلعب في الأهلي، ومش هحلف عشان اللي بيحلف بيبقى شكله كذاب”.

أضاف: “كلمت دكتور هشام العامري شقيق الوزير العامري فاروق، ووقتها كان عضو مجلس إدارة في مجلس إدارة المهندس محمود طاهر، وقولتله عايزين نجيب شيكابالا الأهلي”.

أكد “فهمي” أنه لا يقصد التقليل من “شيكابالا” في المكالمة، لكن هشام العامري أخبره بأن “شيكابالا” غير لائق على النادي الأهلي، موضحا أن طلبه قوبل بالرفض، مردفا: “والموضوع مات على كده، ومستغلتش الموضوع قصاد ضد شيكابالا خالص”.

استكمل: “لحد ما جه ماتش السوبر اللي حصل فيه هجوم على شيكابالا، ووقتها هو غلط في جمهور النادي الأهلي واتوقف بعدها، وأنا كنت ضد دا جدا، وأنا مش ممثل أهلاوي أنا راجل أهلاوي بقى ممثل”.