سبب حذف أمير كرارة صورة زوجته من إنستجرام

رد الفنان أمير كرارة على الانتقادات التي وجهت له، عقب نشر صورته مع فتاة تعمل على طريق “مصر- إسكندرية” الصحراوي، والتي انتقد الرجال العاطلين عن العمل بسببها.

 

أوضح “كرارة” خلال حواره مع الإعلامية منى الشاذلي، في برنامج “معكم”، المُذاع عبر فضائية “cbc، أمس الجمعة، أنه لم يكن يقصد أي إساءة لعموم الرجال في مصر، كما روّج البعض من خلال تعليقاتهم على الصورة، قائلاً: “أنا مكنش قصدي حاجة وحشة، أنا كان قصدي الشباب العواطلية، اللي قاعدين في بيوتهم، ابتدت كمية ناس تدخل تقول انت مش حاسس بالشباب.. يا جماعة في فرق بين رجل عواطلي مش راضي يشتغل وراجل عاطل مش لاقي لسه شغلانة مناسبة“.

نرشح لك: كيف تزوج أمير كرارة بسبب “رهان”؟

 

وحول انتقادات صورته مع زوجته التي نشرها عبر حسابه على إنستجرام في عيد ميلادها، أكد “كرارة” أنه يغضب كثيرًا عندما يسبه أحد، مضيفًا: “أنا بزعل أول لما حد بيشتمني، ما أقصدش إني بزعل إن إنت مبتحبنيش، يا عم اكرهني بس مش لازم تخش تشتمني”.

 

تابع: “طب يعني لما مراتي تخش تتفرج ولا ابني فيلاقوا حد شاتمني شتيمة وحشة، ليه يعني! فابتديت اتعلم اقولهم مش هنزل صور تاني.. ده صورتي أنا ومراتي لقيت حد داخل يعلق كاتبلي حسبي الله ونعم الوكيل، وناس تشتم على لبسها وكلام فارغ، فشيلت الصورة لأني مش عايز وجع دماغ”.