ميدو عن الفيديو المسرب: مش هنسيب الخاين

إسراء إبراهيم

اعتذر أحمد حسام ميدو لاعب منتخب مصر ونادي الزمالك السابق، عن الفيديو الذي سرُب أمس الجمعة، من داخل الاستديو التحليلي لمباراة مصر والبرتغال في قناة “ON Sport”.

نرشح لك: ناقد رياضي بـ”الجارديان” يعتذر لمحمد صلاح

كتب “ميدو” في تغريدة عبر حسابه بموقع التدوينات القصيرة “تويتر”: “امبارح اتسرب فيديو واحنا قاعدين في الفاصل، بنعتذر طبعا لكل الناس على كل لفظ خارج فيه وإن شاء الله هنجيب الخائن للأمانة في أسرع وقت ممكن، أكيد مش ذنب أي حد إنه يسمع الألفاظ دي!!”.

أضاف خلال تغريدة أخرى: “أما عن الشباب اللي عايشه الدور ومصدومين من الألفاظ وكده، وكانوا فاكرين إن احنا وإحنا بنتكلم مع بعض بنبيع سبح وفوانيس، فبقولهم معلش ماتتخضش ميدو عمره ما عمل نفسه ملاك ولا عايز الناس تفتكره ملاك!!”.

نرشح لك – صلاح: “أنا من الأرياف وعارف قد إيه عندنا مواهب”

اختتم لاعب الزمالك السابق تغريداته قائلًا: “كلنا واحنا بيننا وبين بعض بنهزر وبنضحك واكيد لو أي حد سجل ليك انت وصحابك في كلام أكتر من كده ممكن يطلع.. مره تانيه باوعدكم هنجيب اللي سرب الفيديو ومش هنسيبه!! صباح الفل عليكم جميعا!!”.

يُشار إلى أن الفيديو الذي تم تسريبه من داخل الاستديو التحليلي بعد مباراة مصر والبرتغال الودية، والتي انتهت بفوز البرتغال 2/ّ1، وجمع الرباعي أحمد حسام ميدو، حازم إمام، سيف زاهر، مجدي عبد الغني، أثار حالة كبيرة من الجدل عقب انتهاء المباراة لما احتواه من ألفاظ خارجة كانت صادمة للبعض.